ta tag i kosten

Bilden är en screenshot av en av Sannas gratisdesigner, som ni hittar här 
 
En månad har gått sedan jag kom hem från USA och bestämde mig för att ta tag i träningen - vilket jag har gjort. Jag har träningsrutinerna klara - cheerleading 7,5 h i veckan (varav 1,5 är fys) och så springer jag två-tre gånger i veckan (och har gjort detta i fyra veckor nu).
 
Nästa steg är kosten - för jag vet att hur mycket jag än tränar så kommer jag inte se några resultat om jag fortsätter som jag gör. Naturligtvis så ska jag inte gå till att äta ett salladsblad till frukost, middag och lunch, men jag måste skärpa mig. Från och med det att jag kommer hem från lägret med klassen så råder sötsaksförbud fram tills den nionde oktober (men kommer ändå godkänna en och annan latte, hehe). Och så ska jag börja äta mer frukt och grönt. Låter ju så himla lätt, eller hur? 
 
Och vad vill jag med detta inlägg? Inbillar mig att jag kommer hålla mig till "dieten" om jag berättat om det, att det kommer bli pinsamt om jag om en vecka redan har gett upp. Och jag kan lova er att utvärdera om en månad hur det gick, och då blir det ju jäkligt pinsamt om jag bara "ooops failade hela grejen, still fat lol". Nej men inte exakt så, men ni fattar. Och så är trots att bloggen lite ett ställe där jag skriver av mig och det kan vara kul att kolla tillbaka på. 
 
Någon som vill lägga till något? Jag tar tacksamt emot alla tips :) 
Julia H
2013-09-06 · 11:56:00 » Blogg: http://juliahellmers.blogg.se

Mitt tips är att inte förbjuda sig själv att inte äta sötsaker, det är oftast då det spricker! Det smartaste är att tillåta dig själv något en gång i veckan, så att du har något att se fram emot varje vecka och att sträva mot! Det är lättare med kortsiktiga mål, än långsiktiga (dvs att inte tillåta sig något på en månad)! Då blir det lättare att äta clean resten av veckorna! :) Det funkar otroligt bra för mig och det hela blir mycket roligare! Kram på dig!

Emma
2013-09-06 · 18:42:56 » Blogg: http://emmandens.blogg.se

Maten är ju (som du kanske vet) 70% av dina resultat.
Det är svårast i början, men det enda du kan göra är att bestämma dig! Håller på med en liknande sak som du gör, men i 21 dagar (minst). Det är så lång tid det tar för kroppen att vänja sig av vid ett beroende så hoppas att mitt sötsug/ cravings på onyttigheter är väldigt mycket mindre om ett tag.
Ät en god fruktsallad, varma hallon med kvarg, mugcakes, banan/ protein pannkakor osv istället för godis, kakor osv. För alla onyttiga saker finns det ett nyttigare alternativ! Lycka till och kör till 110%! :)

Anonym
2013-09-06 · 19:43:54

Tänk bara på att även frukt innehåller en del socker, så att det är inte bara kanonnyttigt rätt igenom (t ex innehåller fruktsallad rätt mycket socker). Självklart är det ett enormt mycket bättre alternativ än godis, men många gör misstaget att proppa i sig frukt som en tok varje dag och ja...det ger inte önskad effekt! :-)

frida
2013-09-06 · 21:16:53 » Blogg: http://fridawennerfors.blogg.se

Lägg till att dricka mycket vatten, göra hårinpackningar och kropps skrubbar, se posetivt på saker och skratta så blir det perfekt ;) Du kan även ha små mål så som när du ser DEN skillnaden så belönar du dig själv med ett nytt snyggt nagellack eller en härlig bok? (Alltså inte med en hink (hahaha) b&j eller någon annan sockersak) Kul att se fram emot! :)




Ditt namn:                                                  E-mail (visas bara för mig):                                        Blogg/hemsida:


Kom ihåg uppgifter